kruche ciasto z owocami

piątek, lutego 03, 2017

Każdy pretekst jest dobry do zmian, a na targu zawitały pyszne soczyste gruszki, tak słodkie, że kojarzą mi się w polskimi jesiennymi klapsami. No więc powstało prościutkie kruche ciasto ze śliwkami i gruszkami.


Polecam szczególnie na ciepło, bo rozgrzewa, nie tylko temperaturą, ale też cynamonem, gałką muszkatołową i szczyptą imbiru. Trzeba się spieszyć, bo na ciepło znika u nas zwykle od razu połowa.


Myślę, że może też się nadać na walentynki ;)


Które zdjęcie jest waszym faworytem i dlaczego? Chcielibyście spróbować takie ciasto?


Kawałek zaniosłam na targ, gdzie dziwią się, że prawie zawsze biorę śliwki, bo według mnie są świetne na zimne wieczory, czy to w postaci gorącego ciasta, dżemu czy syropu do herbaty. Ogólnie w Hiszpanii ludzie bardzo się dziwią jak ktoś sam piecze, to taka wymierająca babcina tradycja, bo młodzi ludzie są zbyt zapracowani i w wolnym czasie wolą robić inne rzeczy.

You Might Also Like

2 comments

  1. W Polsce długie zimowe wieczory są bardzo , bardzo długie i to zimowe ciasto śliwko-gruszkowe na ciepło to marzenie każdego...Długo zastanawiałam się nad wyborem zdjęcia -kompozycji zdecydowałam się na ujęcie drugie.
    Kolorystyka bardzo wysmakowana te ugry , ochry, sepie to jak ciepłe ciasto.Gratuluję również budowania kompozycji otwartej bardzo trudnej do odbioru przez oglądającego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może dzięki temu, że nie wiem za dużo o kompozycji robię to sercem i oczami, a nie głową stąd tą artystyczną pochwałę traktuję jako wielki komplement :)

      Usuń

Popularne Posty

Ja na Facebooku

Flickr Images