Semana Santa - Wielki Tydzień

środa, maja 03, 2017

Ten post jest pierwszym z serii o wielkim tygodniu (Semana Santa) i jak się go obchodzi w Hiszpanii. Jak wiecie bardzo lubię podróżować, poznawać zwyczaje i tradycje, ale najbardziej lubię uczestniczyć w życiu codziennym, bo właśnie w ten sposób mogę poczuć się choć przez pewien czas jak tubylec.


Pamiętam naszą pierwszą procesję z okazji Semana Santa w La Linea de la Concepción, z muzyką która chwytała za serce y pasos (platformami ze scenami z pasji Chrystusa), które były tak realne, że wydawały się być prawdziwymi ludźmi. Nie mogłam wykrztusić z siebie ani słowa. Chciałam tylko dołączyć do tłumu i iść z procesją. Nie wiem czy to samo czują Hiszpanie, ale wydaje mi się, że tak.


Wydaje mi się to magiczne, że wszyscy zbliżają się jeszcze bardziej do siebie w tym czasie. W Baezie poznałam rodzinę, która dała mi tyle miłości i ciepła, jakbym była jej częścią. Nigdy tego nie zapomnę.


You Might Also Like

2 comments

  1. W Polsce niestety inaczej obchodzi się te najważniejsze Święta...Uczestniczyłam w tej uroczystości Hiszpanii i zaiste wywarła na mnie wielkie wrażenie . Choć powiem nam Polakom kojarzy się tłu zakapturzonych postaci nieco inaczej ale muzyka...będąca podkreśleniem tej uroczystości jest bardzo ważna.
    Prezentowane fotografie oddają klimat jaki można zaobserwować w hiszpańskich miastach.Bardzo ciekawe i osobiste ujęcie osób uczestniczących w tych wydarzeniach( wykadrowania twarzy czy wyakcentowanie nokturnem procesji).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po części posty powstają po to, żeby otworzyć głowy i dać do myślenia, że niekoniecznie nasze skojarzenia są tym czym na prawdę jest dana rzecz. Tutaj na pierwszy rzut oka wygląda na Ku Klux Klan, ale nim nie jest, są to nazarenos - czyli członkowie bractwa, którzy idą w procesji.

      Moim zdaniem warto przyjechać i poczuć tą atmosferę, gdyż jest całkiem inna niż polska i ciężko ją opisać tak, żeby czytelnik mógł poczuć jej klimat.

      Usuń

Popularne Posty

Ja na Facebooku

Flickr Images